Improvizatie in business – Idei bune de testat

| Posted by | Categories: Articole, Despre site, Evenimente, Interviuri

Improvizatie in business

La prima vedere termenul de improvizatie ar putea parea ca fiind un lucru total opus regulilor impuse in zona business. Este ceva spontan si jucaus. Actorii care practica improvizatia sunt profesionisti care au o capacitate incredibila de a construi scene din replici create pe moment, de a anticipa si de a reusi sa ancoreze publicul in spectacol.
Adaptarea tehnicilor de improvizatie in zona business aduce cu sine foarte multe beneficii.

COMPANII training

 

Iata cateva ponturi care se potrivesc in business precum si pe scena.
Idei numai bune de testat.

 

 

 

 

  • Fa-ti introducerea! Nu presupune ca lumea te cunoaste deja. Jeremiah Murphy, actor si scriitor, este de parere ca “secretul consta in a te introduce prezentand suficient de multe informatii astfel incat tu si colegul tau de scena sa aveti destul material de discutie”. Acest principiu se aplica cu usurinta in cazul interviurilor, intrunirilor business sau a evenimentelor de networking.
  • Nu ii bloca pe ceilalti. Termenul “a bloca” este folosit cu sensul de a nu refuza. Accepta replicile pe care colegul ti le da. Zambeste si continua, altfel vei parea ca adopti o atitudine ofensiva si poti deveni putin antipatic interlocutorului (publicului) sau chiar plictisitor.
  • Asculta. Unul dintre cei mai importanti pasi in improvizatie este ascultarea partenerului. Va bazati unul pe celalalt pentru conturarea unui dialog. Acorda atentie celor spuse de ceilalti si modului in care sunt transmise. Micile detalii iti pot fi de ajutor pe parcursul conversatiei.
  • Foloseste-ti corpul. Actorii de improvizatie isi folosesc corpul pentru a reda scene si emotii fara a folosi recuzita sau decoruri. In mediul business trebuie sa fii foarte constient de limbajul trupului pentru a te asigura ca transmiti mesajul care trebuie: incredere in sine, profesionalism.
  • Prezentarea evenimentelor trecute. Actorii folosesc acest truc pentru a trece cu usurinta printr-o anumita scena si pentru a adauga putin umor. Puteti utiliza acesta strategie pentru a stabili rapid experienta voastra relevanta sau relatia cu “scena”, implicand si alti colegi, antreprenori, detalii din industrie sau orice altceva care este relevant discutiei.
  • Asuma-ti cele spuse. Nu este atat de usor sa retragi ce ai spus intr-o conversatie. In lumea reala e nevoie sa dovedesti ca esti responsabil si ca iti asumi tot ce spui. Foloseste un limbaj si o voce increzatoare cand iti transmiti mesajul.
  • Exerseaza cu tine insuti. Se tot pune accent pe faptul ca pentru a dobandi confort si incredere in fortele proprii este necesar sa ai cat mai multe experiente in fata publicului. Acest lucru este partial adevarat. La fel de utila este exersarea de acasa, deoarece iti permite mai usor sa iti identifici punctele slabe si sa le corectezi. Multi actori de improvizatie exerseaza 3-4 ore pe zi singuri.
  • Ramai ancorat in prezent. Nu complica discutia prin amintirea unor evenimente trecute. Pastreaza-ti interlocutorii ancorati in prezent, astfel vei avea un plus de control si ii vei face pe ceilalti sa isi aduca aminte cu usurinta de tine.
  • Fii exact. Sa-ti amintesti replicile care au fost schimbate este un lucru important. Dar a fii exact inseamna mai mult decat a avea o memorie buna. Fiind cat se poate de exact, publicul tau va intelege mai bine mesajul pe care vrei sa il transmiti. Nimeni nu isi doreste sa aiba parte de interpretari vagi ale mesajului sau.
  • Stabileste-ti obiectivul! Nu face o prezentare sau nu te duce la un eveniment de networking fara a-ti cunoaste bine obiectivul. Acest lucru te va ajuta sa fii mai transparent si sa actionezi cu mai multa incredere si eficienta.
  • Nu fi egoist. Nu petrece mult timp in a te lauda pe tine. Acest lucru nu va mai permite celorlalti sa participe la conversatie si poate atrage o parere negativa asupra ta.
  • Balanseaza cu subtilitate conversatia. Daca cineva incearca sa iti saboteze conversatia, improvizaeeaza si castiga-ti audienta actionand subtil si cu tact.
  • Creaza potential. Leaga idei, motivatii si scopuri in conversatie sau prezentari pentru a crea un potential de coloborari viitoare.
  • Aminteste-ti de “regula karaoke”. Regula karaoke spune ca pentru a vinde nu este necesar sa fii cel mai bun cantaret/actor/dansator. Daca esti capabil sa comunici cu umor, de exemplu, sa fii carismatic si increzator, ai mari sanse sa ii convingi pe ceilati.
  • Fii consecvent. Este foarte util sa aduci idei noi in conversatie, dar nu trebuie sa produci confuzie prin trecerea de la o idee la alta. Trebuie sa fii consecvent in enuntarea ideilor tale.
  • In timp ce stai relaxat, mentine-ti energia ridicata. Acesta este secretul pentru a-ti castiga audienta inca de la inceput si incearca sa nu te copleseasca emotiile. Gandeste-te ca vei avea succes si convinge-te ca prezentarile, intalnirile de networking sau negocierile sunt lucrurile care te pasioneaza cel mai mult si iti fac placere.
  • Fa-l pe cel de langa tine sa arate bine. Improvizatia, la fel ca si actoria, este un parteneriat. Este bine sa stii ca trebuie sa dai atat de mult pe cat iei si sa subliniezi reusitele partenerului tau. Astfel vei dezvalui propria ta generozitate si vei crea o dinamica a grupului ca un intreg. Daca veti analiza punctele tari ale fiecaruia va puteti da seama de ce anume puteti realiza impreuna.

Lasă un răspuns

Share