Interviu – Workshop Respiratie, Dictie si Vorbit in public

| Posted by | Categories: Articole, Despre noi, Interviuri

Interviu cu Doina Ionescu!

Workshop de respiratie, dictie si vorbit in pubic la Connect Hub, pentru antreprenori.

I.  As vrea sa ne spui in primul rand, cum ti-a venit ideea de a organiza un Workshop de Respiratie si Dictie si Vorbit in public, si mai ales care este utilitatea lui?

R: Traim intr-o epoca a comunicarii si deci este imperativ ca ceea ce este mai important pentru noi sa fie transmis intr-un mod cat mai eficient, iar cuvintele noastre sa-si atinga tinta si scopul.

Dar ceea ce a fost cu adevarat decisiv in a transforma in realitate aceasta initiativa, au fost intalnirile  de bussines networking, de joi dimineata, organizate la Connect Hub, la care am avut placerea de a participa. Aici exact despre asta e vorba. Comunicare. Oameni care se cunosc, interactioneaza, isi prezinta ideile. Asadar este foarte important pentru fiecare in parte sa se faca remarcat, pentru ca ideea lui sa se dezvolte, sa primeasca ajutor si sa ofere la randul lui.

Iar intr-un cadru in care participa intre 20 si 150 de persoane, comunicarea este cheia; cheie pe care din cate am observat, nu foarte multi o au.

Iata de ce:

–          Multi traiesc cu senzatia gresita ca celorlalti nu le pasa; ca nu sunt interesati sa afle ce au de spus. Acestia se simt intr-un fel , vinovati ca ii pot face pe acultatori sa isi piarda timpul si astfel fac tot posibilul sa “treaca” cat mai repede de momentul  de expunere in fata audientei. Vorbesc prea repede sau prea incet, nu respira si nu pun accent pe cuvintele pe care le rostesc. Intr-un cuvant nu sunt implicati 100% in acea situatie, nu traiesc in prezent.

–          Alt motiv este presiunea pe care o pun ei insisi asupra  lor. “Trebuie sa vand, sa fiu perfect, sa dau cat mai multe detalii”, si din aceasta cauza uita sa fie naturali, sa le faca placere sa fie acolo.

–           O alta cauza ar fi, nu in ultimul rand, emotiile. Tracul constituie un factor puternic ce paralizeaza o comunicare normala. Asta pentru ca nu au incredere in ei, si atunci nu pot convinge pe altii sa aiba incredere in ceea ce prezinta sau reprezinta.

Aceste cauze duc la o nesiguranta pe care nu ne-o dorim si o lipsa de incredere in fortele proprii. Ne fac sa nu profitam la maxim de oportunitatile pe care le avem:

sa cunoastem oameni de bussines care sunt direct interesati sa afle despre serviciile/produsele pe care le oferim si sa creeze relatii profesionale de durata.

Nu putem realiza acest lucru, cand de cele mai multe ori, in momentul in care este cel mai imprtant sa facem o impresie buna despre noi si afacerea nostra, ne simtim ca si cum suntem din nou in scoala, dar cu lectia neinvatata.

Putem combate acest lucru!

  • Hai sa incepem cu vocea! In fapt, ne dorim sa ne facem auziti.

  • Atitudinea si energia sunt esentiale.

  • Respiratia are un rol major.

Ne vine sau nu sa credem, toate se pot schimba incredibil de mult in bine in momentul in care invatam sa stapanim uneltele pe care le avem la dispozitie:

dictie ireprosabila, respiratie corecta si voce puternica.

Nimanui nu-I place sa primeasca informatiile importante, intrerupte pe alocuri de volum scazut, cuvinte neclare, lipsa de energie si entuziasm.

Invata deci, sa folosesti vocea in avantajul tau.

I:  Daca in acest moment am arunca un ochi pe gaura cheii in timpul unui workshop, ce am vedea, si ce le-ai spune participantilor?

R: In primul rand ai observa niste oameni relaxati, nepresati de conduite sociale, care invata despre cum sa-si foloseasca atuurile si sa-si corectezele defectele pentru o comunicare cat mai eficienta.

In mod concret, pentru inceput as spune ca o comunicare defectuoasa, te poate izola. Daca NU poti capta atentia , nimeni nu va mai fi interesat sa afle mai multe despre tine.

Asa ca:

  • Intr-o prezentare de un minut, asigura-te ca ceilalti au inteles cine esti, ce companie reprezinti, si unde te pot gasi. Dar pentru toate astea, asigura-te ca cei care te asculta pot empatiza cu tine si informatiile pe care vrei sa le transmiti.

  • Repeta numele, clar si tare.

  • Nu te relaxa la finalul cuvintelor sau al frazelor. Fii alert si prezent pe tot parcursul prezentarii.

  • Scopul tau este sa te faci auzit pana in spatele salii, asadar depune un pic de efort.

Da! Ceilalti vor sa auda cine esti si ce ai de spus. Nu tine informatiile doar pentru tine.

De cate ori nu ti s-a intamplat sa asculti cu interes pe cineva care incepe sa vorbesca, dar dupa cateva secunde sa realizezi nu poti urmari ce spune? Asta se intampla pentru ca nu este prezent 100% acolo cu tine si simti ca nu iti ofera suficient respect astfel incat sa depuna efortul necesar pentru a vorbi clar, pentru ca tu sa poti intelege mesajul.

Scopul nostru atunci cand vorbim, cand transmitem un mesaj, este sa primim un raspuns. Acesta poate intarzia sa apara daca interlocutorul nu intelege cuvintele rostite. Este pierdere de timp si energie sa completezi un mesaj livrat incomplet, in loc ca informatiile sa fie procesate rapid si in directia dorita.

Poti transmite mesajele eficient, iar astfel rezultatele sunt in avantajul tau! Ceilalti inteleg sa reactioneze, devin implicati si astfel sunt dispusi sa ofere din timpul lor pentru ca simt ca au cu cine sa comunice.

Inca odata: e vorba de respect! Pentru tine si pentru ceilalti!

Mai este un element important pe care vreau sa il mentionez.

 Un curs de dictie este pentru oricine, indiferent de varsta sau statut social.

Sistemul de invatamant, prin care am trecut cu totii nu ne ofera instruire in acest domeniu. Nu am avut unde sa invatam sa vorbim. Am invatat ce, dar nu cum! Multi nu cunosc importanta unui astfel de curs si cred ca stiu “de la sine” sa vorbeasca.

Iti voi spune ce nu stiai, sau poate cunosti la nivel instinctiv, dar nu controlezi sau nu pui in aplicare tot timpul.

–          Cuvintele au valoarea si sensul lor clar. Foloseste-te de ele!

–          Consoanele sunt mai importante decat credeai. Accentueaza-le si rosteste-le pe toate.

–          Vocalele ofera rotunjime si cursivitate cuvintelor. Ne ajuta sa deschidem gura si astfel sa lasam sunetele sa iasa. Asadar, vorbeste cu gura deschisa!

–          Accentul pe final de cuvant sau fraza demonstreaza cat de determinat esti. Atentia oamenilor este indreptata de cele mai multe ori la inceput si la final. Foloseste-te de informatia asta!

I: Comunicarea este deci cheia succesului in viata profesionala dar si in cea de zi cu zi?

R: Exact. Eu imi doresc sa impartasesc informatii ,tehnici si elemente cheie pe care cei care participa sa le foloseasca la randul lor pentru a avea o comunicare eficienta. Pentru ca viata lor sa fie mai usoara, iar increderea sa nu ii paraseasca in momentul in care au de facut un lucru extrem de simplu, cum ar fi sa se prezinte.

Sunt tehnici care odata ce sunt asimilate si puse in practica in mod constant,  te ajuta in viata ta de zi cu zi, indiferent ce ai face. Vei observa o schimbare in tine, si bineinteles in felul cum esti perceput de ceilalti.

Depinde de fiecare dintre noi sa definim cata importanta oferim acestui aspect si cat este de vital sa ne facem auziti si remarcati.

I: Pentru cei care vor sa se faca auziti, ce trebuie sa faca concret pentru a participa la acest workshop?

R: Cei care doresc sa participe, parcurg urmatorii pasi:

  • Completeaza formularul de inscriere (de aici). Sau intra pe www.cursuri-actorie.ro si il gasesc acolo.

  • Verifica e-mailul pentru confirmarea inscrierii

  • Vin Marti, 24 iunie la Connect Hub.

Participantii sunt invitati incepand cu ora 17:30 pentru socializare, inscriere si  networking.

Workshopul incepe la ora 18:00 si dureaza 3 ore.

Mai multe detalii despre Workshop-ul de Respiratie si Dictie: click AICI

Avem si eveniment pe facebook, pentru cei care vor sa distribuie informatia in randul prietenilor.

Lasă un răspuns

Share